2012. november 1., csütörtök

ősembercsizma ~ uggs

Kellemes Estét!

Sosem felejtem azt a pillanatot, amikor egy fáradt téli nap után a buszmegálló felé baktattam, és előttem sétált egy párocska. A srác amolyan átlagosan nézett ki így hátulról, a lányon viszont egy ilyesfajta csizma volt. Egészen odáig nem volt ellenvetésem e lábbelik ellen, viszont a lány úgy lépkedett azokban a cipőkben, hogy borsódzott a hátam. Minden egyes lépés megtétele után befordult úgy a bokája, hogy csodálkoztam, egyáltalán nem dől el.

Ezeket a csizmákat hívom én ősembercsizmának, rendes nevén pedig uggsnak (angolul, többesszámban, esetleg többesszám nélkül uggnak). Az ősembercsizma nemes egyszerűséggel e cipők formájára, kivitelezésére utal. No persze nem arra gondolok, ami tele van aggatva flitterekkel, hanem az eredeti, sima, egyszerű barna kiadásra. Manapság ezek a csizmák a tél elengedhetetlen darabjai, akár szeretjük őket, akár nem, találkozhatunk velük.

Angol elnevezése az eredeti márka után keletkezett. Ausztráliából és Új Zélandról származik, és már egészen régóta létezik, korunkban újra divatba jött. Igen borsos ára van egy-egy darabnak, de hát mint tudjuk a márkákat meg kell fizetni. Azóta persze sok olcsó (vagy annyira nem olcsó) másolat keletkezett, talán jobb, de valószínűleg rosszabb minőségben. Egyaránt található a kollekcióban férfi, női, és gyermek cipő is. 


Az egyszerű barna, szürke és fekete alapdarabok mellett igyekeztek színt (szó szerint színt) vinni a kollekcióba, így láthatunk rengeteg különféle árnyalatot: korallt, aranyat (flittereset és simát), türkizkéket és még különféle állatmintásakat is. Az extravagánsabbak, újítások kedvelői számára szerintem ez pont kielégítő, ennél több már nem is kell. Vannak azonban olyan olcsó másolatok, amik ezt a színvilágot egyáltalán nem ragadják meg, mondhatni kicsúfolásai az eredetinek. Például egy-egy neonrózsaszín műanyag uggs utánzat már nevetséges szerintem. Egy ízléses, a színeket kedvelő ember sem választana egy ilyen darabot, hiszen van olyan, ami már sok. Ezeknek a cipőknek az ízlésesség határain belül maradó másolatai is nézhetnek ki jól, ám sokszor túlzásokba esnek.

Amit fontos még megemlíteni, az a kényelmesség és a hordhatóság szempontja. Nekem volt egy hasonló, kicsit sportosabb darabom, ami nem rendelkezett ilyen nagy rüszttel, mert az az én lábamat igen szélesítette. Néhány nappal ezelőtt elővettem, és azt figyeltem meg az anyagon, hogy az én lábam is kissé befelé fordult a lépéseknél. Visszaemlékezve nagyon is kényelmes viselet volt, a bokát vagy a láb részeit egyáltalán nem tartotta, így szabad utat nyitva a koordinálatlan mozgásnak is. Négy-öt nap után viszont átvettem egy magassarkú csizmát (kb. 5-6 cm sarokkal), és azt tapasztaltam, hogy elképesztően más érzés. Jól esett a lábamnak, hogy végre tartja valami. Az más kérdés, hogy mivel addig befelé forduló bokával jártam, kis híján eldőltem. 

Mindent összevetve e cipők az idei télen sem hiányozhatnak, és csak a te egyedi ízléseden függ, hogy milyet választasz (vagy, hogy választasz-e). Az olcsó változatokkal, és a másolatok színvilágával azonban érdemes vigyázni, és az sem árt, ha három-négy naponta más cipőbe is belebújunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése